Странице

четвртак, 3. октобар 2019.

Мирослав ТОДОРОВИЋ: ВАИСТИНУ Мирослав ТОДОРОВИЌ: НАВИСТИНА


Мирослав ТОДОРОВИЋ
Песник Мирослав Тодоровић

ВАИСТИНУ
                   Стојану Богдановићу

ВИДОВИТА порука
Мисао за видело стиха
Исписује нас међу завичајним брдима
Док април живим бојама допевава пејзаж

У спокојству празничног дана
Читам пажљиво погледом лирику видика
Чија безвремена азбука тајна своја знања
Казује песми Спознала је истину
Земље коју обделавам док пролеће
Ватру биља из долњих у збирке ове
Вазноси Поезију вековиту разасјава

Хуј ветра између тамних гора
Рукопис корења и жилица божја фабула
Где очитује се живот а тајна
Седма ми ватра отвара казује
Речи бесмртнице за истину песме о томе

Слушам грактање гаврана
Између стихова сенка крило
То се видиш песма и теби открива
Видовита порука у песму моју
Ваистину

Родна кућа, Васкрс 2004.

(У: Спрам расутих звезда, Ниш, СВЕН, 2006. Награда УКС „Милан Ракић“, 2008)




Мирослав ТОДОРОВИЌ

НАВИСТИНА      

                  На Стојан Богдановиќ

ВИДОВИТА порака 
Мисла за виделина на стихот
Нè испиштува меѓу роднокрајните ридја  
Додека  април       со    живи бои го допејува   пејзажот
Во спокојот на празничниот ден

Ја читам со погледот лириката на глетката  
Чија безвремена азбука ги таи своите знаења  
И кажува на песната Ја осознала вистината
На       земјата што ја обработувам дедека пролетта  
Огнот на билките од долнотата на оваа збирка  
Го вознесува Поезијата на вековите ја расветлува

Виорот на ветерот меѓу темните гори
Ракописот на корењата и жилките на божјата фабула
Кај што се пројавува живот а тајната
Седма врата ми отвора Кажува
Бесмртни зборови за вистината на песната  за  тоа

Го слушам гракањето на гавраните
Меѓу стиховите сенка на крило
Тоа песната и тебе ти ја открива
Видовитата порака на мојата песна
Навистина


Во родната куќа, на Велигден 2004

          (Од српски превел Ристо Василевски) 
(У: Темно и длабоко, Смедерево, Арка; Скопје, Матица македонска,  2019)


Стојан БОГДАНОВИЋ: ЕХО ТРАГЕДИЈЕ

Стојан Богдановић     Овде неће бити речи о трагедији као књижевном делу, нити о њеној структури, нити о њеном историјском усавршавању и...